reserveringen@skicollection.nl Email ons lijstje Bekijk de lijst Client area Client area

Veelgestelde Vragen (FAQs)

Kies uit de volgende lijst van onderwerpen van vragen:

Prijzen | Reizen & Transport | Ski Extra's | Accommodatie 
Boekingsproces | Ticket & Voucher | Skigebieden | Gezondheid

Vragen over de prijzen

V. Wat is er in de prijs inbegrepen?
A. Al onze prijzen zijn inclusief accommodatie, electriciteit, verwarming, water, gas en BTW.

V. Zijn er extra kosten?
A. Kosten voor faciliteiten  zoals gebruik van sauna (tenzij anders staat vermeld); linnen en schoonmaakkosten aan het eind van het verblijf voor self-catering (tenzij anders vermeld); parkeerkosten; materiaal verhuur (zoals beschreven op de Skihuur pagina); Skipassen (zoals beschreven op de Skipas pagina) en Skischool (zoals beschreven op de Skischool pagina); Spa Behandelingen (zoals beschreven op de Ski & Spa pagina); Betaling van borg bij aankomst van self-catering locaties (terug te krijgen als er geen schade is); Lokale toeristen belasting (€1-€3pp/dag, zie gedetailleerde omschrijving hieronder); Zakelijke Credit Cards krijgen op iedere transactie een 1.85% heffing.

V. Wat is Lokale Toeristen Belasting?
A. De Franse overheid heft belasting voor toeristen, de zogenoemde Taxe de Séjour. De kosten variëren van plaats tot plaats, maar meestal €1 tot €3 per persoon per nacht. Dit geld wordt teruggestopt in het skigebied om te helpen met het runnen van het toeristenkantoor en alle lokale activiteiten, het algemene onderhoud van het gebied en de verbetering van de faciliteiten. Dit is te betalen aan de eigenaar van de accommodatie, dus bij de receptie van uw residentie of hotel kunt u dat betalen, bij inchecken of bij vertrek. Zorg dus dat u cash geld overhoudt.

V. Zijn er extra kosten voor onderbezetting of extra's te betalen voor gasten?
A. Omdat onze prijzen gebaseerd zijn op "per accommodatie", kunt u genieten van het comfort van een grotere accommodatie zonder extra kosten. Het is acceptabel voor vrienden om met u te verblijven, zolang het aangegeven maximum aantal gebruikers niet overschreden wordt. Iedere accommodatie is gemeubileerd, ingericht en verzekerd voor een vastgesteld aantal personen.

V. Heeft het aantal personen invloed op de prijs? 
A. Al onze appartementsprijzen zijn voor de accommodatie. Zolang u de capaciteit van het appartement niet overschrijdt, zal de prijs niet stijgen met meer personen. We zouden onze vakantie's hebben kunnen baseren op de basis van de eerste 2 volwassenen (ie appartement pakket prijs gedeeld door 2) en dan alle kinderen en extra volwassenen GRATIS kunnen noemen, maar wij gebruiken die marketing tactiek niet.

V. Moet ik het hoogseizoen vermijden?
A. Als u aan schoolvakantie's vastzit, raden wij aan dat u zo snel mogelijk boekt om teleurstellingen te voorkomen en uw gekozen accommodatie vol is. Als u kunt reizen wanneer u wilt, raden wij aan dat u de hoogseizoensdata zoals de schoolvakantie's (wij kunnen u adviseren wanneer deze zijn als u het niet zeker weet) vermijdt, omdat de skigebieden dan druk zullen zijn.

V. Hoe kan het dat jullie zoveel goedkoper zijn dan de grote tour operatoren?
A. Wij proberen zoveel mogelijk aantrekkelijke prijzen te handhaven en ondanks het feit dat we geen prijs overeenkomst garantie hebben, kunnen we wel prijzen bekijken als dat nodig is. We weten zeker dat dat niet hoeft. Om meer uit te vinden over de kwaliteit aangeboden door Ski Collection, ga naar onze 'Top 10 Bespaar tips'.

Reis & Transport Vragen

V. Hebben jullie en-route accommodatie, als ik de hele route niet in een keer wil rijden?
A. Ja, we kunnen overnachtingsstops regelen in kwaliteits 2 en 3 sterren hotels. We hebben InterHotel en Novotel geselecteerd, die beide overnachtingshotels aanbieden in een heleboel handige locaties door Frankrijk.

V. Organiseren jullie ook autoverhuur?
A. Ja, we kunnen autoverhuur regelen voor aantrekkelijke prijzen op alle vliegvelden, treinstations en andere stadslocaties. Een auto huren betekent grotere vrijheid, flexibiliteit, het geeft u de mogelijkheid om te skiën in andere skigebieden, excursies te doen en is vaak goedkoper dan taxi's gebruiken.

V. Kunnen jullie een transfer regelen van het vliegveld of treinstation?
A. Ja, we kunnen privé taxi transfers van een aantal vliegvelden en treinstations regelen. Deur tot deur service in comfortabele auto's met babystoeltjes als nodig, ski materiaal gratis gedragen en alle soorten groepen waarvoor gezorgd kan worden.

V. Heb ik een paspoort of visum nodig?
A. Specifieke paspoort en visum benodigdheden en andere immigratie benodigdheden zijn uw eigen verantwoordelijkheid en u moet ze bevestigen met de relevante Ambassades en/of Consulaten. Wij accepteren geen verantwoordelijkheid als u niet kunt reizen omdat uw paspoort, visum of immigratie papieren niet in orde zijn.

Klanten worden eraan herinnerd, dat ze met hun eigen dokter moeten checken voor advies op medisch gebied van het gastland.

We willen graag zeker weten dat al onze klanten een goede vakantie verzekering hebben. Voor behandelingen in een ander land heeft u een paspoort nodig.

 

Vragen over Ski Extra's

V. Heb ik reisverzekering nodig?
A. Persoonlijke en medische reisverzekering inclusief wintersport dekking (als u meedoet aan wintersport activiteiten) is een belangrijk aspect bij het boeken van een vakantie; het geeft u bescherming tegen sommige vormen van annuleringen en ook tegen onvoorziene omstandigheden die de vakantie zouden kunnen verpesten. Hierdoor vinden wij het belangrijk dat al onze klanten goede verzekeringsdekking hebben en door met deze boeking verder te gaan, bevestigt u ook dat u goede verzekering heeft of zult hebben voordat u vertrekt.

V. Kan ik de skischool van tevoren boeken?
A. Ja, we kunnen de skischool in heel veel skigebieden van tevoren boeken (afhankelijk van beschikbaarheid) en we raden ook aan dat u dat doet, vooral in het hoogseizoen, zodat u teleurstellingen voorkomt. 

V. Wat zijn de faciliteiten voor kinderen?
A. Elk skigebied heeft toegewijde faciliteiten voor kinderen, zoals ski kindergartens (meestal voor 4 - 6 jaar) en crèches (meestal vanaf 6 maanden) en ze kunnen van tevoren geboekt worden bij de toeristen website van het skioord. Bekijk de aparte skigebied pagina's voor meer informatie.

V. Kan ik de liftpassen van tevoren boeken?
A. Ja, we kunnen de liftpassen in de meeste skigebieden van tevoren boeken. Door van tevoren te boeken heeft u voordeel van onze lagere prijzen en hoeft u zich er geen zorgen meer over te maken zodra u in het skigebied bent. 

V. Kan ik skimateriaal van tevoren boeken?
A. Ja, we kunnen ski en snowboard huur voor elk niveau van tevoren boeken in al onze skigebieden. Elke duur van langer dan 3 dagen is mogelijk en door van tevoren te boeken heeft u niet alleen voordeel van onze lagere prijzen, maar u hoeft ook niet meer na te denken over de betaling als u eenmaal aankomt en uw skimateriaal zal voor u klaarstaan. 

V. Kan ik spa behandelingen van tevoren boeken?
A. Ja, we kunnen spa behandelingen boeken bij elk van onze ‘Spas & Beauté Montagne’ Residenties. Iedereen vindt het heerlijk om soms verzorgd te worden, dus of het nu is voor een vroege verjaardagsverrassing, een verlaat kerstkado of gewoon een welverdiende traktatie voor uzelf, meer informatie hier - boek vandaag!

Accommodatie Vragen

V. Wat betekent ‘Onze Beoordeling’?
A. Alle ski accommodatie die op onze website staat, komt alleen van bekende aanbieders. Echter, we vinden het nog steeds belangrijk dat al onze ski residenties geinspecteerd en persoonlijk uitgekozen worden door ons. We geloven ook dat studiereizen voor alle werknemers een belangrijk onderdeel zijn van de training. Het ervaren team van Ski Collection heeft daarom goede kennis en inzicht van al onze  skigebieden en ski accommodatie.

Dit zorgt er dan voor dat we uit eerste hand de ervaringen kunnen delen met onze klanten, wat u een betere service geeft en ons de kans geeft u te helpen de perfecte ski vakantie te kiezen voor uw individuele of groepsbehoeften. We hebben onze ski accommodatie beoordeeld naar kosten, kwaliteit van de faciliteiten en locatie. We zorgen er ook voor dat alle ski accommodatie die we in ons programma hebben, de Franse gezondheids- en veiligheidsvoorschriften naleven. Onze beoordeling komt niet altijd overeen met de officiële beoordeling.

V. Waarom is er een computer gegenereerde foto van de residentie?
A. In sommige gevallen, normaalgesproken als een  residentie/hotel onder constructie is, moeten we een artiesten indruk of computer gegenereerde foto gebruiken. Deze zullen altijd gebaseerd zijn op juiste informatie die we op dat moment hebben en zullen u een goede weergave geven van de accommodatie. Deze beelden zullen zo snel mogelijk vervangen worden door de echte foto's.

V. Wat betekent “Ski in/Ski uit”?
A. Dit geeft aan dat u kunt skiën van of naar de residentie. Dit hangt af van de gewone sneeuwcondities in het skigebied op dat moment en van het individuele ski vermogen.

V. Wat betekent “skiën tot de deur”?
A. Dit geeft aan dat u makkelijk van of naar de piste komt (binnen 100m van de residentie). Dit is afhankelijk van normale sneeuwcondities in het skigebied op dat moment en van het individuele ski vermogen. Zie skiën tot de deur accommodaties.

V. Wat is een mezzanine?
A. Een mezzanine is een open (soms afgesloten) slaapkamer boven de zitkamer, meestal bereikbaar met een zolderladder of steile trap. Deze slaapkamers zijn meestal niet geschikt voor oudere mensen of kinderen.

V. Wat is een alkoof/kabine?
A. Dit is een brede omschrijving gebruikt voor een slaapruimte die niet als een echte slaapkamer benoemd kan worden; het varieert van een alkoof in de ingang (meestal met stapelbedden) of het kan afgescheiden zijn met een schuifdeur, maar het heeft meestal geen raam.

V. Kan ik mijn huisdier meenemen?
A. Honden en andere huisdieren zijn alleen in bepaalde  accommodaties toegestaan (meestal appartementen). Het is belangrijk dat u dat in elk geval van tevoren met ons checkt. Anders kunt er u het beste vanuit gaan dat honden en andere huisdieren niet toegestaan zijn in de accommodatie en niet meegenomen kunnen worden. Als dieren wel toegestaan zijn in de accommodatie, dan zijn er vaak kosten aan verbonden.

V. Wanneer kunnen we in het appartement en wanneer moeten we eruit?
A. Aankomst dag is zaterdag tenzij anders geregeld. Uw accommodatie zal over het algemeen klaar zijn voor u tussen 17.00 en 19.00 uur en u wordt verzocht uit te checken voor 10 uur. In het geval van geplande late aankomst moet u dat ons van tevoren laten weten. Als u onderweg vertraagd bent, moet u direct en zo snel mogelijk met de receptie van de accommodatie of met de eigenaar bellen, om ze van tevoren te waarschuwen, zo dat er, als nodig, alternatieve sleutel afhaal afspraken gemaakt kunnen worden. Sommige accommodaties hebben de optie om vroeg in het checken tegen extra betaling.

V. Zijn beddengoed en handdoeken inbegrepen?
A. Beddengoed en handdoeken zijn normaalgesproken verstrekt voor appartement residenties maar dit staat bij iedere appartementsbeschrijving. Soms wordt er een extra toeslag gevraagd en in dat geval moet het ten minste twee weken voor vertrek bij ons aangevraagd worden, zodat we de accommodatie supplier kunnen informeren. Voor chalets kunnen het beddengoed en de handdoeken meestal lokaal gehuurd worden en dit is iets dat we voor u van tevoren kunnen regelen.

Beddengoed en handdoeken kunnen in de receptie afgehaald worden voor appartement residenties en bij de beheerder voor de privé woningen. Bedden zijn over het algemeen niet voor u opgemaakt, tenzij anders vermeld of tenzij er een extra toeslag (waar van toepassing) is betaald. Zodra u incheckt, krijgt u het pakket met beddengoed in de receptie. Als u aankomt nadat de reception al dicht is, en u heeft ze van tevoren gebeld om ze te laten weten van uw late komst, worden de pakketten meestal in het appartement gelegd (Dit kunt u het beste herbevestigen als u ze aan de telefoon heeft diezelfde dag).

Bij een aantal van onze residenties kan ‘bedden opgemaakt bij aankomst’, met extra toeslag, bijgevoegd worden. Bekijk de relevante accommodatie beschrijving hiervoor. In de meeste residenties moeten de bedden afgehaald worden aan het eind van uw verblijf en moeten het beddengoed en de handdoeken in een stapel in het appartement gelegd worden, of terug gegeven in de receptie – de correcte procedure zal u uitgelegd worden door het personeel van de  residentie.

V. En de eindschoonmaak? Is die inbegrepen?
A. Eindschoonmaak is niet inbegrepen met self-catering tenzij anders vermeld in elke accommodatie beschrijving en schoonmaak producten zijn meestal ook niet verstrekt. U kunt ervoor kiezen dit zelf te doen, of om een toeslag te betalen in de meeste skioorden - dit staat gedetailleerd in de omschrijving. In elk geval moeten de accommodaties schoon achter gelaten worden voor de volgende huurders. Als dit niet gedaan is, zal er geld van uw borg afgaan.

Als de eindschoonmaak inbegrepen is, of als optionele eindschoonmaak betaald is, is de keuken nooit inbegrepen, dus de ijskast moet nog steeds helemaal leeg, alle afwas moet afgewassen zijn, afwasmachine leeg en prullenbakken moeten ook geleegd en weggegooid zijn. In de meeste residenties moeten de bedden afgehaald worden en het beddengoed en de handdoeken moeten daar gelaten worden waar het personeel van de accommodatie heeft gezegd.

V. Wat is er in de appartementen als we aankomen?
A. De meeste van onze residenties zijn in de laatste vier jaar gebouwd en de appartementen zijn allemaal ingericht en gemeubileerd naar een hoge standaard van comfort en gemak en zijn volledig ingericht voor basis vakantie behoeften. Echter, we raden wel aan dat u wat basis spullen meeneemt zoals theedoeken, peper & zout, koffie, theezakjes en wc papier. U kunt deze dingen allemaal in het skioord kopen, maar de lokale supermarkten zijn duurder dan degenen in het dal, dus het is een goed idee om onderweg te stoppen.

V. Hebben alle appartementen comfortabele banken?
A. In al onze appartementen, en zelfs in onze 4-sterren luxe selectie, is de woonruimte over het algemeen ontworpen om als extra slaapruimte te dienen. Daarom is er waarschijnlijk een maximum van een of twee banken, zelfs in de grootste appartementen en dit zijn dan ook uitklapbare banken, en niet de soort banken die u thuis zult hebben. Echter, ze zullen zeker niet oncomfortabel zitten en zullen ook genoeg zijn om rustig te zitten en te genieten van uw ski vakantie.

V. Hebben alle appartementen alle gemakken van thuis?
A. Appartementen in residenties zijn ontworpen voor de huurmarkt, dus ze zijn functioneel maar zullen niet alle gemakken van thuis hebben. Bij voorbeeld, de kleine keukens zijn meestal compact en hebben alleen apparaten die geschikt zijn voor basis koken en niet een volledige reeks die u misschien thuis heeft (bv. geen fatsoenlijke oven tenzij anders vermeld). Echter, alle apparaten, meubels en inrichting in het appartement zullen meer dan genoeg zijn voor u om te ontspannen en te genieten van uw ski vakantie.

V. Zal er Nederlandse TV zijn?
A. Houdt u er aub rekening mee, dat TV (als het aangegeven staat) meestal een televisie betekent met alleen Franse kanalen tenzij er ‘satelliet TV’ aangegeven staat. In dit laatste geval is het aantal Nederlandse of Engelse zenders beperkt tot nieuws zenders en andere gratis te ontvangen internationale zenders.

V. Kan ik mijn DVD speler gebruiken?
A. De meeste TV's kunnen met een DVD speler aangesloten worden d.m.v. een SCART en/of HDMI kabel. We raden u aan om beide kabels mee te nemen als u ze al heeft, want jammer genoeg kunnen we niet de TV gegevens checken voor onze accommodatie's.

V. Is er wifi in de accommodatie?
A. Normaal gesproken, tenzij we het er specifiek bij zetten, is er alleen draadloos internet in de nabijheid van de receptie ruimte, d.w.z. dat u geen verbinding heeft in het appartement. In deze gevallen zullen we er meestal bij zeggen "Wifi in receptie" o.i.d. Als het mogelijk is om verbinding te krijgen vanuit ieder appartement, dan zeggen wij dat erbij. Normaal gesproken zullen we aangeven wat de prijs is, als u ervoor moet betalen.

Internet verbinding in appartementen is meestal beperkt tot één toestel tegelijk met extra kosten voor meerdere toestellen, maar dit staat uitgelegd in de omschrijving van elke accommodatie. Houdt u er rekening mee dat ontvangst soms onderbroken en sloom kan zijn, dus u kunt er niet altijd 100% van op aan. Als we helemaal geen Wifi noemen in de omschrijving, betekent dat meestal dat er geen is in de accommodatie.

V. Kan ik gegarandeerd een niet-roken appartement of kamer krijgen?
A. Hoewel de meeste residenties en hotels proberen om roken af te raden op hun terrein, is het natuurlijk onmogelijk om mensen te verhinderen om in hun appartementen of kamers te roken. Als de appartementen of hotel kamers gecontroleerd worden tussen twee paar gasten, dan zal het personeel van de accommodatie altijd zo goed mogelijk proberen elke geur te bestrijden, maar als dit niet het geval was, ga dan zo snel mogelijk na aankomst naar het personeel om er melding van te maken.

Er is op dit moment geen wet in Frankrijk die roken in vakantie accommodatie verbiedt (behalve in the openbare ruimtes) of die zorgt dat vakantie accommodatie aanbieders speciale kamers of appartementen voor rokers aanbieden  en andere rookvrij, maar onze accommodatie aanbieders zullen altijd een respectvolle omgang van alle gasten verwachten.

V. Hebben alle appartementen bad of douche?
A. Sommige appartementen hebben een bad, andere hebben een douche; sommige appartementen hebben zowel een bad als een douche, maar dit zal in de omschrijving van die bepaalde accommodatie staan op onze website. Als we het over een 'douche ruimte' hebben, dan betekent dat dat er alleen een douche is. In het geval van badkamers, zullen we het over het algemeen hebben over ‘Badkamer met bad’, als er een bad is. Houdt u er rekening mee, dat in Frankrijk niet alle baden een opgehangen douche hebben, of zelfs een douchegordijn.

In sommige residenties zijn niet alle appartementen binnen hetzelfde type precies hetzelfde (dus sommige hebben een douche terwijl andere een bad hebben) maar de gedetailleerde omschrijving zal dit vermelden. Waar verschillende samenstellingen omschreven zijn, kunnen we een aanvraag doen voor een specifiek type, maar we kunnen hier geen bevestiging van geven (Raadpleeg aub onze paragraaf over speciale verzoeken).

Boekings Procedure Vragen

V. Hoe lang kan ik een optie nemen op een appartement?
A. Een optie kan tot 24 uur gehouden worden op een geselecteerde accommodatie. De optie vervalt automatisch als we geen bevestiging binnen die tijd van u ontvangen.

V. Berekenen jullie extra kosten voor een boeking over de telefoon?
A. Nee, in tegenstelling tot sommige bekende vakantie bedrijven, berekenen we geen extra kosten voor een boeking over de telefoon. Het is voor ons zelfs belangrijk om met u te praten, zodat we volledig begrijpen wat u nodig heeft en om u de beste optie te adviseren.

V. Welk telefoon nummer kan ik gebruiken als ik uit het buitenland bel?
A. Gebruik aub +31207168340 als u vanuit het buitenland belt.

V. Kan ik speciale verzoeken doen?
A. Vraag ons voor speciale verzoeken als u boekt, dan kunnen wij het doorgeven aan onze Franse partners. Alle speciale verzoeken worden doorgegeven, maar kunnen niet gegarandeerd worden. Babybedjes, TV's, telefoonlijnen, badhanddoek verhuur, schoonmaak spullen en eind schoonmaak zijn een paar van de opties die bij sommige accommodatie geregeld kunnen worden (als ze niet inbegrepen zijn in het basis pakket). Vraag naar de beschikbaarheid hiervan voor uw gekozen accommodatie.

V. Moeten jullie geadviseerd worden van speciale behoeften binnen onze groep?
A. We willen graag ouderen, klanten met speciale zorg, of minder valide klanten adviseren en assisteren om de juiste vakantie te kiezen. Klanten met mobiliteitsproblemen worden sterk aangeraden om eerst naar de appartementen te vragen voordat ze boeken, omdat vele appartementen stapjes, steile trappen, smalle deuren en rare hoeken hebben.

V. Wanneer krijg ik een factuur?
A. Zodra u uw boeking gemaakt heeft en 25% heeft aanbetaald, zal een bevestigingsfactuur binnen 48 uur naar u gestuurd worden. Het beschrijft wat er gereserveerd is, de kosten van uw vakantie en de datum wanneer het restant van de reissom betaald moet worden. Als u uw boeking maakt, moet u de termen accepteren van de boekingsvoorwaarden, namens de hele groep en de aanbetaling maken zoals beschreven staat in Hoe boekt u uw vakantie. Een contract bestaat pas zodra wij de bevestigingsfactuur gestuurd hebben. We adviseren met klem dat u geen onafhankelijke arrangementen boekt die  gekoppeld zijn aan de accommodatie, zoals vluchten, totdat u de bevestiging heeft. Het is belangrijk dat u alle gegevens checkt die op de bevestigings factuur staan zodat ze goed zijn, want dit vormt de basis van het contract. Een afwijking moet bij ons gemeld worden binnen 7 dagen van uitgave anders nemen wij aan dat de verstrekte informatie juist is.

V. Kan ik mijn boeking veranderen?
A. Als u, nadat onze bevestigingsfactuur gestuurd is, de reis arrangementen wilt veranderen, bijvoorbeeld uw gekozen vertrek datum of accommodatie, dan zullen wij onze uiterste best doen om deze veranderingen te maken, maar het is misschien niet altijd mogelijk. Elk verzoek voor verandering moet geschreven ingediend worden door degene die de boeking gemaakt heeft. Kleine veranderingen (b.v. extra personen) kunnen gratis gemaakt worden, tot 4 weken voor vertrek. Voor andere veranderingen zullen we u vragen administratie kosten van €25 te betalen, en ook de verdere kosten die wij maken om de verandering te maken.

U moet weten dat deze kosten kunnen oplopen, hoe dichter bij de vertrekdatum de veranderingen worden gemaakt, dus u moet zo snel mogelijk contact met ons opnemen. Bovenstaande kosten gelden NIET als u een upgrade wilt boeken van een dienst die u al geboekt heeft. Let op: Bepaalde arrangementen en ski extra's (b.v. Skischool) kan misschien niet meer veranderd worden nadat het geboekt is en een wijzigingsverzoek kan annulerings kosten van 100% van dat deel van de boeking betekenen.

V. Kan ik mijn boeking overdragen aan iemand anders?
A. Ja, dat kan. Voor een €25 vergoeding. 

V. Wanneer moet het restant van de reissom betaald zijn?
A. Het restant van de reissom moet 10 weken voor vertrek betaald zijn. Als de boeking minder dan 10 weken voor vertrek gemaakt is, dan is de totale reissom van de vakantie meteen te betalen. Als het restant niet op tijd betaald is, zullen we een late betaling vergoeding van €10 per dag per boeking rekenen, vanaf de uiterste betaaldatum op de factuur. Als we de betaling niet ontvangen, zullen wij uw accommodatie annuleren, uw aanbetaling houden en annuleringskosten berekenen zoals beschreven in onze boekingsvoorwaarden en -termen.

V. Hoe kan ik het restant betalen?
A. Het restant kan per Visa, Mastercard of debit card zoals Maestro of Delta betaald worden. Betalingen met zakelijke credit cards krijgen een 1.85% heffing voor alle transacties. Helaas kunnen we geen betaling accepteren met American Express (AMEX).

V. Is mijn geld veilig als ik met jullie boek?
A. Als u met Peak Retreats’ Ski Collection boekt, kunt u gerust zijn dat u uw vakantie regelt met een bedrijf dat verbonden is met ABTA (ABTA Nr. W5537). Dit is uw beste garantie van complete financiële veiligheid, een garantie die u niet krijgt als u uw accommodatie met een onafhankelijke boekt.

 

Ticket & Voucher Vragen

V. Wanneer krijg ik mijn tickets?
A. De reis documenten worden twee weken voor vertrek per email naar u gestuurd. Er zal een route beschrijving bij zitten, accommodatie vouchers met instructies en eventuele ski extra vouchers (bv. skihuur, liftpassen en skischool).

Skigebied Vragen

V. Hebben jullie vertegenwoordigers in de skioorden?
A. We hebben geen lokale vertegenwoordigers, omdat we niet denken dat u dat nodig zult hebben. In plaats daarvan vertrouwen we op onze Franse partners om te zorgen dat uw verblijf zo plezierig mogelijk is. We geven onze klanten ook een nood-buiten kantooruren-telefoonnummer .

V. Zal alles open zijn tijdens het vroege en late seizoen?
A. Dit varieert van skigebied tot skigebied. U zult zien dat sommige faciliteiten zoals restaurants, nachtclubs etc. dicht zijn voor renovatie of gereduceerde openingstijden hebben. Sommige skiliften kunnen dicht zijn. Busdiensten (ski en openbaar) rijden misschien ook niet volgens het volledige schema. Als u plannen heeft gemaakt om deel te nemen aan bepaalde activiteiten of een bepaalde plek wilt bezoeken, raden we aan dat u bij de plaatselijke VVV meer informatie vraagt. Deze details kunt u bij iedere pagina van het skigebied vinden.

V. Is alles open tijdens een publieke vakantiedag?
A. Faciliteiten zoals Skischolen en winkels zijn vaak gesloten of hebben beperkte openingstijden. Skiliften en de receptie van de accommodatie zouden gewoon open moeten zijn. Voor meer informatie over de faciliteiten binnen het skigebied, kunt u contact opnemen met de plaatselijke VVV, details kunt u bij iedere pagina van het skigebied vinden.

V. Zijn de supermarkten in de skioorden goedkoop?
A. Alles wat u nodig heeft ziou u moeten kunnen vinden in de supermarkten in het skioord, maar het is goedkoper om het grootste deel van uw boodschappen in een hypermarket te kopen, onderweg naar het skigebied. 

V. Kan ik verkeersinformatie ontvangen in Frankrijk?
A. Ja, als u goede internet verbinding heeft tijdens de reis, is er hier goede verkeersinformatie te ontvangen op de Franse snelweg.

V. Welke kleding adviseren jullie dat ik meeneem voor  skiën/snowboarden?
A. We raden aan:

  • Bovenkant – Een dikke fleece- of wollentrui en een licht/medium, synthetisch lang ondershirt. Een dons of synthetisch gevulde jas met capuchon (waterdicht/ademend), moet comfortabel over de trui passen.
  • Broek – Waterdicht / ademende gevoerde ski broek.
  • Schoeisel – Wollen of polyester sokken (medium-zware dikte). Wandelschoenen (waterdicht) om mee in sneeuw te lopen.
  • Handen – Wollen of fleece wanten. Ski over-wanten of handschoenen.
  • Hoofddeksel – Een wollen of fleece muts. Een goede zonnebril.

Waar wilt u heen? Skigebieden | Ski aanbiedingen | Contact  | Familie Ski Vakanties

Bel ons vriendelijke team van experts op +31 (0) 20 7168 340 

We zoeken naar de perfecte ski vakantie voor u
Leg uw online boeking vast met zekerheid
Toegevoegd aan de lijst