reserveringen@skicollection.nl Email ons lijstje Bekijk de lijst

Boekings- en Algemene Voorwaarden

  1. ABTA
  2. Uw financiële bescherming
  3. Prijzen
  4. Bevestiging
  5. Saldo
  6. Als u uw boeking verandert
  7. Als u uw vakantie moet annuleren
  8. Als wij uw vakantie veranderen of annuleren
  9. Verzekering
  10. Paspoorten, Visa & Gezondheidsvoorschriften
  11. Onze verplichting aan u
  12. Uw accommodatie & veiligheid
  13. Persoonlijk Letsel
  14. Problemen - klachten
  15. Oplossen van klachten
  16. Recht & Bevoegdheid
  17. Website
  18. Algemeen
  19. Privacybeleid

Het is belangrijk dat u de volgende reisvoorwaarden leest en begrijpt:

Samen met de algemene informatie op deze website, zullen de teksten die uw vakantie onderdelen omschrijven en het boekings formulier, deel van uw vakantie contract vormen.

 

Als u verdere uitleg wilt hebben, kunt u contact met ons opnemen op +31 (0) 20 71 68 340.


Uw contract is tussen alle genoemde personen op uw boekingsformulier (‘u’) en Ski Collection, een handelsnaam van Peak Retreats Ltd (geregistreerd in Engeland 4382873) (‘wij’) en is gemaakt onder Engelse wetgeving.

Alle correspondentie en overige mededelingen zullen uitsluitend worden gericht aan de boeker, inclusief wijzigingen en annuleringen. 

Ski Collection is een handelsnaam van Peak Retreats Limited. Uw boeking is met: Peak Retreats Limited, 2.4 Central Point, Kirpal Road, Portsmouth PO3 6FH, UK.

1. ABTA - Boek met vertrouwen

Wij zijn een volledig aangesloten lid van ABTA, lidmaatschap nummer W5537, wat betekent dat u het voordeel heeft van ABTA’s assistentie en gedragscode en uw geld is beschermd. Voor verdere informatie, kijkt u op www.abta.com.

2. Uw financiële bescherming

De Pakketreizen, Pakketvakanties en Georganiseerde Reis Regels 1992 betekenen dat wij zekerheid moeten bieden voor het geld dat u betaalt voor de pakketreizen, geboekt via onze website en voor uw repatriëring in het geval van faillissement. Wij bieden bescherming door middel van verbintenis met ABTA.

3. Prijzen 

Wij hebben het recht om de prijzen van onze vakanties aan te passen op onze website. U zult op de hoogte gebracht worden van de huidige prijs van de vakantie die u wenst te boeken voordat uw contract bevestigd is. Veranderingen in tax zoals de Franse BTW toepasbaar voor services zoals accommodatie of ski extra’s betekenen dat de prijs van uw vakantie kan veranderen nadat u geboekt heeft.

Echter, er zal geen verandering meer plaatsvinden binnen 20 dagen voor uw vertrek. Wij zullen dat opvangen en u zult niet belast worden met de extra kosten gelijk aan 2% van de prijs van uw reis overeenkomsten, die verzekerings premies en wijzigingskosten uitsluiten. Het bedrag dat daarover heen gaat, zult u wel in rekening gebracht krijgen. Als dat betekent dat u een extra bedrag van meer dan 8% van de prijs van de vakantie moet betalen, heeft u de gelegenheid om een verandering in vakantie te accepteren als wij er een aan kunnen bieden (als dit gelijk is of hogere kwaliteit dan hoeft u niet extra te betalen maar als het lagere kwaliteit is, krijgt u het verschil terugbetaald), of de vakantie af te zeggen en een volledige teruggave van al het betaalde geld, behalve een wijzigingstoeslag. We zullen kijken naar een gepaste geld teruggave van verzekerings premies die u betaald heeft, als u kunt laten zien dat de verzekeringspolicy niet te hergebruiken is.

Als u om die reden besluit te annuleren, dan moet u dat binnen 14 dagen doen dat de laatste factuur gedateerd is. Als de prijs van uw vakantie omlaag gaat door de veranderingen hierboven genoemd, met meer dan 2% van de kosten van de vakantie, dan zal het verschil aan u terugbetaald worden.

4. Bevestiging

Als u uw boeking maakt, moet u de reisvoorwaarden van deze boeking, namens uw hele groep accepteren en de aanbetaling maken, zoals beschreven in “Hoe boekt u uw vakantie.” Een contract bestaat pas zodra wij onze bevestigingsfactuur gestuurd hebben. We adviseren u dat u tot die tijd geen onafhankelijke boekingen maakt, die met de accommodatie te maken hebben, zoals vluchten. Het is belangrijk dat u alle details nakijkt op de bevestigingsfactuur om zeker te zijn dat ze kloppen, omdat dit de basis vormt van uw contract. Als er afwijkingen zijn, moeten die binnen 7 dagen onder onze aandacht gebracht worden, anders zullen de gegevens als correct aangenomen worden.

5. Saldo

Het restant van de reissom moet ten minste 10 weken voor de vertrekdatum betaald zijn. Als de boeking minder dan 10 weken voor vertrek gemaakt is, is de totale reissom meteen verschuldigd. Als het saldo niet op tijd betaald wordt, zullen wij uw reis/accommodatie boeking annuleren, uw aanbetaling vasthouden en annuleringskosten in rekening brengen zoals hieronder beschreven staat.

6. Als u uw boeking verandert

Als u, nadat onze bevestigingsfactuur opgesteld is, uw reisgegevens wilt veranderen, bij voorbeeld uw gekozen vertrekdatum of accommodatie, zullen we ons best doen om die veranderingen te maken, maar soms is het misschien niet mogelijk. Elke aanvraag voor verandering moet geschreven zijn door de persoon die de boeking heeft gemaakt. Kleine veranderingen (zoals verandering van auto of extra passagiers) worden gratis gemaakt, tot 4 weken voor vertrek. Voor andere veranderingen zullen er administratiekosten in rekening gebracht worden van 25 Euro en verdere kosten die wij hebben met het maken van deze verandering.

7. Als u uw vakantie moet annuleren

U, of een lid van uw groep, kan uw reis/vakantie afspraken op ieder moment annuleren. Geschreven kennisgeving van de persoon die de boeking namens iedereen gemaakt heeft, moet op ons kantoor ontvangen worden. Aangezien wij kosten maken om uw reis/vakantie te annuleren, zult u de annuleringskosten moeten betalen t/m het maximale bedrag in clausule 8. Ongebruikte of half gebruikte vakantie elementen zoals liftpassen, materiaal verhuur of en-route hotels zullen als volle annulering behandeld worden en kunnen niet vergoed worden. Let op: Als de reden van het annuleren vergoed wordt door uw verzekeringspolis, dan zou u deze kosten terug kunnen vragen.

8. Als wij uw vakantie veranderen of annuleren

Het is onwaarschijnlijk dat we veranderingen moeten maken in uw reisplannen, maar we plannen dat maanden van tevoren. Zo nu en dan moeten we veranderingen maken en we behouden ons het recht om dat op elk moment te doen. De meeste van deze veranderingen zullen klein zijn en we zullen u er zo snel mogelijk van op de hoogte stellen. We behouden ons ook in alle omstandigheden het recht om uw reisplannen te annuleren.

Anderzijds zullen we uw reisplannen niet minder dan 10 weken voor de vertrekdatum annuleren, behalve bij overmacht of als u het saldo van de boeking niet betaalt. Als wij de geboekte reisarrangementen niet kunnen verstrekken, dan kunt u of uw betaalde geld terug krijgen, of een alternatief reisarrangement van vergelijkbare standaard van ons aannemen, als dat beschikbaar is (we zullen elk prijsverschil terug betalen als het alternatief lager in waarde is). Als het nodig is om uw reisarrangementen te annuleren, dan betalen wij u compensatie zoals in deze clausule is bepaald.

Let op: “kleine verandering” betekent verandering van accommodatie naar een andere van dezelfde standaard.

Als we een grote verandering maken aan uw vakantie, dan zullen we u zo snel mogelijk informeren, als er tijd is voor uw vertrek. U heeft dan de keus om de verandering van arrangementen te accepteren, een aanbod acceperen van alternatieve reisarrangementen van vergelijkbare standaard van ons als het beschikbaar is (we zullen het prijsverschil terugbetalen als het alternatief lager in waarde is), of uw geboekte vakantie annuleren en een volle prijsteruggave ontvangen van al het betaalde geld. In elk geval, behalve als de grote verandering komt door overmacht, zullen we compensatie betalen, zoals hieronder vastgesteld staat:

 

 

* De vakantie kosten is vastgesteld voor annuleringen als het totaal gefactureerde bedrag. 
** per volwassene (+16jr)

Overmacht: Dit betekent dat we geen compensatie uitbetalen als wij moeten annuleren of de reisarrangementen moeten veranderen door ongewone of onvoorspelbare omstandigheden die volledig buiten onze macht zijn. Dit kan bv oorlog zijn, opstanden, arbeidsconflicten, terroristische activiteiten en de consequenties daarvan, natuurlijke of nucleaire rampen, brand, sluiting van havens, slechte weersomstandigheden.

9. Verzekering

Persoonlijke en medische reisverzekering inclusief wintersport dekking (als u meedoet aan wintersport activiteiten) is een belangrijk aspect bij het boeken van een vakantie. Het geeft u niet alleen bescherming tegen sommige soorten annulering, maar ook voor onvoorziene omstandigheden die anders uw vakantie zouden verpesten. Met het oog hierop, verplichten wij onze klanten om voldoende dekking te hebben voor de vakantie en bij het boeken moet u bevestigen dat u de juiste reisverzekeringsdekking heeft of zult hebben voor de vakantie begint.

10. Paspoorten, Visa & Gezondheidsvoorschriften

Uw specifieke paspoort en visum- en andere immigratie voorschriften zijn uw verantwoordelijkheid en u moet die zelf checken met de relevante Ambassades en/of Consulaten. Wij accepteren geen enkele verantwoordelijkheid als u niet kunt reizen vanwege problemen met paspoort, visum of immigratie voorschriften.

Klanten worden eraan herinnerd dat ze met hun eigen dokter moeten checken voor medisch advies van het gastland. Kijk voor meer tips en informatie op https://www.consumentenbond.nl/zorgverzekering/zorgverzekering-buitenland

We verplichten al onze klanten om ook een geschikte medische verzekering te hebben. Voor een behandeling in welk land dan ook heeft u uw paspoort nodig.

11. Onze verplichting aan u

Als het contract dat we met u hebben niet nageleefd wordt of onvoldoende, door ons of door de aanbieders, zullen we een toepasselijke compensatie betalen als het het plezier van uw reisarrangementen heeft beïnvloed. Echter, we zijn niet aansprakelijk waar het verzuim door u van het contract betreft; of door derden die niet verbonden zijn aan het verschaffen van de reisarrangementen en waar verzuim onvoorzien en onvoorkoombaar is; of buitengewone en onvoorspelbare omstandigheden buiten onze controle, waarvan de consequenties niet voorkomen konden worden, zelfs als alle voorzorgsmaatregelen genomen waren; of een gebeurtenis die wij of onze aanbieders, zelfs met alle voorzorgsmaatregelen, niet konden voorzien of voorkomen. Tevens zijn wij niet verantwoordelijk voor uw teleurstelling, die op onrealistische verwachtingen gebaseerd is. Onze aansprakelijkheid, behalve in het geval van overlijden, letsel of ziekte, zal gelimiteerd worden tot een maximum van 3 keer de kosten van uw reisarrangementen.

Onze aansprakelijkheid zal ook gelimiteerd worden in overeenstemming met en/of op dezelfde manier als elke relevante internationale overeenkomst, bv het verdrag van Athene m.b.t. reizen over de zee, het verdrag van Berne m.b.t. reizen per trein en het verdrag van Parijs m.b.t. het verstrekken van accommodatie, wat het te claimen compensatie bedrag limiteert tot overlijden, blessure, vertraging van passagiers en verlies, beschadiging en vertraging van bagage. We zullen alle voordelen hebben van de beperkingen van compensatie die opgenomen zijn in deze, of andere, verdragen. U kunt kopieën aanvragen van deze internationale verdragen op ons kantoor.

12. Uw accommodatie & veiligheid

U verbindt zich tot het aanvaarden van de vakantie accommodatie toegewezen aan uw boeking en om verantwoordelijkheid en voorzichtigheid in acht te nemen ten aanzien van uw accommodatie en de voorzieningen. Het is ons doel bij Ski Collection dat uw vakantie veilig en probleemloos is. We werken er actief aan om optimale veiligheid van accommodatie te waarborgen. Daar tegenover staat dat wij van u verwachten dat u ook bewust bent van uw eigen verzorgingsplicht en dat u denkt aan uw eigen veiligheid en die van uw groepsgenoten, terwijl u weg bent. Lokale voorschriften kunnen betekenen dat de opstelling en diensten in uw accommodatie anders is dan u misschien gewend bent. Accommodatie overeenstemming is altijd met respect voor lokale regels. Actueel reisadvies is altijd beschikbaar op de website van Buitenlandse Zaken (www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen)

13. Persoonlijk letsel (niet verbonden aan arrangementen die door ons gemaakt zijn)

Als u, of iemand in uw groep, te maken krijgt met overlijden, ziekte of verwondingen terwijl u in het buitenland verblijft, komend door een activiteit die geen deel uitmaakt van uw reisarrangementen met ons, of een excursie die door ons geregeld is, kunnen wij, naar eigen inzicht, advies, begeleiding en assistentie verlenen. Waar juridische stappen worden overwogen, en u wilt onze hulp, dan moet u eerst onze schriftelijke toestemming verkrijgen voordat u verder gaat met het proces. Onze toestemming zal gegeven worden, mits u toezegt alle kosten te betalen, en ontvangen voordelen onder de relevante verzekeringspolicies aan ons te geven. Wij beperken de kosten van onze assistentie aan u of iemand uit uw groep tot €5.000.

14. Problemen - klachten

We zijn er zeker van dat u van uw vakantie zult genieten, maar in het onwaarschijnlijke geval dat u toch een probleem heeft, moet u onmiddellijk de lokale eigenaar, beheerder, of dienstverlener informeren, die zal proberen het probleem recht te zetten. Als uw klacht niet lokaal opgelost kan worden, dan kunt u meteen contact met ons opnemen op +31 (0) 20 71 68 340 en dan kunnen wij proberen te helpen.

Als u nog steeds niet tevreden bent, dan kunt u dit binnen 28 dagen na thuiskomst opvolgen door een brief te schrijven naar onze Managing Director op 2.4 Central Point, Kirpal Road, Portsmouth, Hants PO3 6FH, U.K. of u kunt ons emailen op management@skicollection.com met uw originele boeking referentie nummer en alle andere relevante informatie. Als u deze simpele procedure niet volgt, dan is ons de kans ontnomen om uw klacht te onderzoeken en recht te zetten terwijl u in het skioord was en dit kan uw rechten onder dit contract beinvloeden.

15. Oplossen

Het is altijd ons doel om conflicten vriendschappelijk op te lossen. Echter, als dit niet mogelijk is, kunnen we u ABTA’s programma voor het oplossen van geschillen aanbieden, die goedgekeurd is door de "Chartered Trading Standards Institute". Als wij uw klacht niet kunnen oplossen, gaat u dan naar www.abta.com om ABTA’s simpele procedure te gebruiken. Verdere informatie over ABTA’s Code of Conduct en assistentie in het oplossen van conflicten kunt u vinden op www.abta.com.

16. Recht & Bevoegdheid

Het contract tussen ons en kwesties die daaruit voortkomen is onderworpen aan en opgesteld volgens het Engelse recht en zijn afhankelijk van de rechtsbevoegdheid van het gerechtshof van Engeland en Wales. We zullen alleen met de hoofdboeker handelen in alle verdere correspondentie, inclusief wijzigingen en annuleringen.

17. Website

Terwijl alles in het werk wordt gesteld teneinde nauwkeurigheid van de website te waarborgen, kunnen er soms helaas toch wat onjuistheden instaan. Op elk moment kunnen er veranderingen plaatsnemen die buiten onze controle zijn. U moet daarom goed de details met ons checken van uw gekozen vakantie (inclusief de prijs) als u boekt. In sommige gevallen, vooral tijdens het laagseizoen, zijn bepaalde faciliteiten of voorzieningen zoals zwembaden, restaurants en andere lokale faciliteiten zoals skiliften etc. misschien niet open of beschikbaar zoals geadverteerd wordt, door onderhoud, weersomstandigheden, te weinig vraag of voor andere redenen buiten onze controle.

Wij plannen ons vakantie programma vele maanden van tevoren en daardoor kan het soms nodig zijn om veranderingen te maken voor de vakanties omschreven op onze website. We behouden ons daarom het recht om de vakantie gegevens te veranderen, inclusief de prijs, voordat u boekt, in welk geval we u zullen vertellen voordat het vakantie contract in werking treedt.

18. Algemeen

Het maximum aantal gebruikers voor iedere accommodatie-eenheid zoals gedetailleerd in onze beschrijving mag onder geen enkele voorwaarde overschreden worden. Onze aanbieders zijn geïnstrueerd om toelating te weigeren of uit te zetten als dat nodig is, om te voldoen aan deze voorwaarde. We zullen altijd speciale wensen doorgeven en proberen ze tegemoet te komen, maar dat kunnen we niet garanderen. Echter, let op, speciale wensen vormen geen deel van onze contractuele overeenkomst.

Betalingen met zakelijke credit cards krijgen een 1.85% heffing voor alle transacties en we accepteren geen American Express.

19. Privacy beleid

U kunt erop rekenen dat we geldende maatregelen hebben, om de persoonlijke boekingsinformatie die we van u hebben, te beschermen. Deze informatie zal worden doorgegeven aan de relevante suppliers van uw reisarrangementen. De informatie kan ook gegeven worden aan overheidsinstanties zoals de douane of immigratie als zij dat nodig hebben, of als het wettelijk verplicht is. Bepaalde informatie kan ook gedeeld worden met veiligheids- of credit card controle bedrijven. We zullen alleen uw informatie doorgeven aan de personen die verantwoordelijk zijn voor uw reisarrangementen.

Dit geldt voor alle gevoelige informatie die u ons geeft zoals details over handicaps, of dieet behoeften. Als we deze informatie niet aan de relevante suppliers kunnen geven, kunnen we uw boeking niet verzorgen. Door deze boeking te maken, geeft u toestemming dat deze informatie doorgegeven wordt aan de relevante personen. Volledige details van onze gegevens beschermingsbeleid zijn beschikbaar op aanvraag. De algemene informatie pagina’s van onze website moeten ook gelezen worden in combinatie met Ski Collection's boekingsvoorwaarden.

 

Waar wilt u heen? Skigebieden | Ski aanbiedingen | Contact  | Familie Ski Vakanties

Bel ons vriendelijke team van experts op +31 (0) 20 7168 340 

Before you leave… Sorry to see you go. Before you do, would you mind just telling us why?

Also, don't forget you can give us a call on +31 (0) 20 7168340 or email reserveringen@skicollection.nl if you couldn't find what you needed.
I don't want to leave! Take me back to the website.
We zoeken naar de perfecte ski vakantie voor u
Leg uw online boeking vast met zekerheid
Toegevoegd aan de lijst